فواید بازی در فضای باز

فواید بازی در فضای باز برای کودکان

فواید بازی در فضای باز

کودکان فقط برای سرگرمی بازی نمی کنند؛ بازی می کنند تا یاد بگیرند.تحقیقات نشان می‌دهد که بازی به هر طریقی به رشد مهارت‌های شناختی، اجتماعی و خلاقیت کمک می‌کند، اما مزایای بازی در فضای باز برای رشد کودکان بی‌نهایت است.

زمین بازی و بازی در فضای باز نیاز اساسی کودک به تعامل اجتماعی با همسالان خود، هوای تازه، بازی و ورزش را برآورده می کند.این یک مکان یادگیری است که در آن کاوش، تخیل، سرگرمی، هیجان و خنده فراوان است.

بازی در فضای باز به کودکان اجازه می دهد چیزهای جدید را امتحان کنند، احساس ترس کنند ، برد و باخت را تجربه کنند و برای ریسک کردن آماده شوند.در زمین بازی، کودکان می توانند مهارت های مدیریت تعارض، خشم و پرخاشگری را توسعه دهند و این مهارت ها را در موقعیت های مرتبط به کار ببرند.

مزایای مختلفی از بازی در فضای باز برای رشد کودکان وجود دارد، از جمله رشد فیزیکی، شناختی و مغزی.اگر به دنبال درک این هستید که چگونه بازی در فضای باز به رشد کودک کمک می کند، پاسخ ها در اینجا هستند.بازی در فضای باز برای کودکان نوپا، پیش دبستانی و بچه های خردسال باید همیشه بدون توجه به آب و هوا انجام شود!

در این مقاله، خواهید آموخت که بازی در فضای باز چقدر برای رشد مغز در کودکان نوپا و خردسالان مفید است.این مطالب توسط متخصصان در فروشگاه اسباب بازی در بوشهر ارائه شده است.

بازی در فضای باز چیست؟

بازی در فضای باز چیست؟

بازی در فضای باز هر فعالیت یا تعاملی است که کودک در فضای باز با طبیعت انجام می دهد.این همان چیزی است که در آنجا می بینند، می شنوند، احساس می کنند و بو می کنند.این نوع بازی یک فرصت یادگیری بزرگ است و مزایای بازی در فضای باز برای رشد کودکان را به طرق مختلف – از نظر جسمی و ذهنی، از جمله رشد زبان، نیز خواهید دید.

بازی در فضای باز چگونه به رشد کودک کمک می کند؟

وسایل بازی در فضای باز نه تنها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آنها ایمن و سرگرم کننده باشد، بلکه برای کمک به رشد ذهنی و فیزیکی کودک شما نیز طراحی شده اند.

تجهیزات زمین بازی برای رشد مهارت های حرکتی کودک در حین بازی بسیار مهم است.بچه‌ها با بازی با تجهیزات زمین بازی ، قدرت و هماهنگی خود را تقویت می‌کنند.این فعالیت‌ها به کودکان کمک می‌کند تا از مشکلات وزنی، چه در حال حاضر و چه بعد در بزرگسالی، اجتناب کنند.بازی فعال در دوران کودکی به پرورش یک سبک زندگی فعال در سنین نوجوانی و بزرگسالی کمک می کند.

کودکان از بازی‌های فیزیکی مرتبط با کوهنوردی، پریدن و تاب خوردن و غیره بسیار سود می‌برند.بازی در فضای باز برای استقلال آنها و توسعه آگاهی فضایی، مهارت های حرکتی و عضلات مرکزی آنها بسیار ارزشمند است.

فواید شناختی

بازی در فضای باز و رشد مغز بسیار با هم مرتبط هستند.بازی در بیرون همچنین به کودکان می آموزد که صبر را بیاموزند و یاد بگیرند که اطرافیان خود را مشاهده کنند.در محیط های بیرونی و پارک ها قطعات انفرادی زیادی مانند تاب و سرسره وجود دارد که مزایای زیادی نیز دارند.در این موارد کودکان در حین انتظار برای بازی، صبر و توجه به دیگران را یاد می گیرند.

حتی بازی رایگان در زمین بازی می تواند به کودکان کمک کند تا با همسالان خود ارتباط برقرار کنند، نشانه های اجتماعی را درک کنند و مکالمه منظم را تمرین کنند.آنها نوبت گرفتن، احترام گذاشتن به مرزها، پیروی از قوانین و ایمن ماندن را یاد می گیرند.عزت نفس نیز در زمین بازی ایجاد می شود، زیرا کودکان یاد می گیرند که تعارضات خود را خودشان حل کنند.

اهمیت بازی در فضای باز

سخن نهایی و نتیجه گیری – فواید بازی در فضای باز

بازی داخل سالن اصلا ایرادی ندارد.ایمن است، شما می توانید کودکان را زیر نظر داشته باشید و آنها همچنان می توانند یاد بگیرند و توسعه یابند.مسئله این است: شما آنها و توسعه آنها را محدود می کنید.

همانطور که بحث کردیم، مزایای زیادی برای بازی در فضای باز و رشد مغز وجود دارد:

  • بهبود آگاهی فضایی
  • رشد عضلانی
  • رشد مهارت های حرکتی ظریف و درشت
  • افزایش تخیل
  • بازی و توسعه زبان
  • توسعه مهارت های اجتماعی

مطمئناً، اینها را می توان با بازی در فضای داخلی مدرسه یا اتاق نشیمن شما هنگام بازی با اسباب بازی بوشهر تکرار کرد ، اما فضای بیرون آزادی بسیار بیشتری به کودکان می دهد.آزادی برای کاوش، تخیلی بودن، دوست یابی و خودشان بودن بدون نظارت شدید – اینجاست که آنها یاد می گیرند که چه کسی هستند.

علاوه بر این، به آنها اجازه می دهد تا با طبیعت در تماس باشند و هوای تازه تنفس کنند که در مقایسه با بازی های داخل خانه می تواند به بهبود سلامت آنها کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *