بازی فکری

بازی فکری و تاثیر آن بر سلامتی

بازی فکری و تاثیر آن بر سلامتی
مقدمه
بازی های فکری به بازی هایی میگویند که با توجه به فعالیت های ذهنی هدفدار که به صورت گروهی و یا فردی انجام میشود بتونه تاثیر مثبتی داشته باشه بر ذهن و روحیه و شخصیت و زندگی هر انسانی ؛ بدون در نظر داشتن سن و جنس و نژاد و وضعیت جسمانی  . این بازی ها در عین این که لذت و شادابی دارند میتوانند باعث به چالش کشیده شدن توان فکری و تمرکزی و IQ و EQ فرد شود و به مرور میتواند باعث برتری فرد در این زمینه ها شود . این بازی ها دسته بندی های فراوانی دارد و هر کدام میتواند با توجه به خاصیت خود بخش هایی از مغز را درگیر کند . برای مثال بازی های استراتژیک بخش های زیر را درگیر میکند:قدرت تحلیل و محاسبه، قدرت پیش بینی و حس ششم، قدرت ریسک پذیری و… .

انواع نام بازی های فکری

این بازی ها همانطور که از نام آن ها پیداست به درگیر کردن مغز میپردازد و براساس فکر و ذهن و قدرت تفکر جلو میرود . برخی از بازی های فکری به شرح زیر است :
• کریدور
• ورق ‌بازی
• شطرنج
• نرد
• ورق ‌بازی
اگر شما به دنبال خرید بازی فکر و … هستید میتوانید با مراجعه به فروشگاه نی نی جوی آن را تهیه نمایید . فروشگاه نی نی جوی ارائه دهنده ی خدمات عروسک فروشی در بوشهر میباشد .

مزایای بازی فکری

این بازی ها باعث میشوند تا شما بیشتر فکر کنید ، برنامه ریزی کنید و نقشه بکشید و بیشتر تلاش کنید . چیزهایی را به ذهن بسپارید که وقتی میخواهید حریف تان را شکست دهید به کمک تان خواهد آمد . وقتی شما این کار ها را میکنید یعنی نقشه میکشید و … درواقع دارید از مغزتان کار میکشید و این اتفاق باعث میشود که مغز شما دیر تر دچار پیری شود و از اختلال حافظه و … نیز جلوگیری میشود . هدف از انجام این نوع بازی ها بهبود حافظه ، قدرت تفکر بیشتر و افزایش سرعت انتقال و مهارت شناختی است . همچنین فروشگاه نی نی جوی ارائه دهند ه ی برترین اسلایم فروشی در بوشهر است.

بازی فکری
مهارت شناختی چیست ؟

مهارت های شناختی به فعالیت هایی میگویند که به پردازش مغز کمک میکند . به عبارت ساده تر به توانایی هایی میگویند که در یادگیری و حل مسائله به کمکمان می آید . چه کودک باشیم چه حتی بزرگسال باید برای این که برای زندگی خود تصمیم بگیریم فکر کنیم و تصمیم بگیریم . پس چه بهتر که برای تقویت این ها از بازی های فکری کمک بگیریم .

منچ و شطرنج

مزایای دیگر بازی های فکری

اگر سلول های مغزی همواره به دنبال راه حل و استلال ها و چالش های گوناگون نباشند کارایی خودشان را از دست میدهند و چه خوب است که با استفاده از بازی های فکری بتوانیم مغزمان را به چالش بکشیم و آن را همیشه سالم و قبراق نگه داریم . از مزایای دیگر بازی های فکر میتوان به  این موارد اشاره کرد ؛ تقویت حافظه، افزایش سرعت انتقال، افزایش سرعت تفکر  ، افزایش مهارت های شناختی، افزایش سطح تمرکز، افزایش مهارت استقلال در تفکر و برنامه‌ریزی.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *