آموزش مجازی به کودکان و خانواده ها آسیب وارد می کند

آموزش مجازی به کودکان و خانواده ها آسیب وارد می کند

برای کلاس های مجازی یک جنبه خوب و همچنین یک جنبه بد وجود دارد.نگه داشتن کودکان در خانه می تواند کووید-19 را کند کند، اما می تواند هزینه هایی برای سلامت روان او داشته باشد.مدارسی که قادر به ارائه کلاس‌های آنلاین جذاب همراه با فعالیت‌های آموزشی و تعامل منظم همتا به همتا هستند، شاهد سلامت روانی بهتری در بین دانش‌آموزان بوده‌اند.اما برخی دیگر از مدارس کلاس های یکنواخت و بی روحی ارائه میدهند که منجر به افزایش اضطراب و بیش فعالی در بین کودکان می شود.

با آموزش های مجازی ، یادگیری اجتماعی اتفاق نمی افتد ، زیرا آنها دوستانی برای گفتگو و ایجاد دوستی های جدید ندارند.ایجاد روابط دوستانه به ویژه در گروه های سنی پایین بسیار مهم است، که به آنها امنیت و عزت نفس و احساس تعلق می دهد.

بسیاری از کودکان از کلاس های آنلاین خسته شده اند.در برخی مدارس، کلاس های آنلاین بسیار یکنواخت است.از این رو، کاری که این دانش آموزان انجام می دهند، خاموش کردن دوربین و انجام فعالیت های دیگر است.این کلاس ها برای آنها مانند یک گذر زمان است.آنها نه تنها با مشکلات روانی ، بلکه با برخی مشکلات سلامتی مانند خستگی چشم، سردرد و خستگی ناشی از دیدن صفحه نمایش برای مدت طولانی نیز مواجه هستند.علاوه بر این، آموزش ورزشی و کلاس های فوق برنامه نیز متوقف شده است.از آنجایی که بیشتر والدین کار می کنند و کودک در خانه تنهاست، هیچ راهی وجود ندارد که بچه ها با کسی ارتباط برقرار کنند و مجبورند به تنهایی با اسباب بازی ، تلویزیون و یا گوشی خود وقت بگذارنند و یا کارهای دیگر انجام دهند.

معایب کلاس های آنلاین

با توقف ناگهانی یادگیری حضوری، بسیاری از دانش آموزان دلتنگ دوستان خود شده اند و مشتاقند بیرون از خانه باشند و والدین (اغلب شاغل) خود را دیوانه کرده اند.با طولانی شدن همه‌گیری، واضح است که همه بچه‌ها خوب نیستند.طبق یک نظر سنجی ، تقریباً از هر 10 والدین، 3 نفر گفتند که فرزندشان به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مدارس، اضطراب عاطفی یا ذهنی را تجربه می کند.

تأثیر آموزش مجازی بر سلامت روان

آموزش مجازی روش مطالعه ما را به شدت تغییر داده است، اما یک سال و نیم حضور در کلاس های آنلاین از خانه منجر به یک رشته مشکلات سلامت روانی و جسمی برای دانش آموزان و معلمان شده است.

کووید-19 باعث تخریب و ویرانی در سراسر جهان شده است.دنیا به هر شکلی به بن بست رسید و زندگی تغییر کرد.موسسات آموزشی به آموزش آنلاین پرداختند.شروع این تغییر برای دانش آموزان بسیار فریبنده بود ، زیرا نیازی به عجله کردن و آماده شدن برای رسیدن به مؤسسات نبود.با این حال، این صلح به مدت طولانی دوام نیاورد.آموزش آنلاین تلفات زیادی بر سلامت روحی و جسمی دانش آموزان و همچنین معلمان آنها وارد کرده است.

تأثیر آموزش آنلاین بر سلامت روان

راه حل

والدین می توانند با گوش دادن فعالانه، ایجاد روال های جدید ، خرید اسباب بازی فکری و بازی با فرزندان و صحبت و غذا خوردن با آنها، عزت نفس آنها را تقویت کنند.در این دوران همکاری بین مدارس، خانواده‌ها، رهبران جامعه و مقامات بهداشتی برای حمایت از نیازهای کودکان در مدرسه و خارج از مدرسه حیاتی‌تر خواهد بود.

ما متعهد به رشد سالم کودک هستیم و همانطور که می‌دانیم، یادگیری تنها به دانش کتاب نیست، بلکه به سلامت جسمی، عاطفی، اجتماعی و روانی کودک نیز مربوط می‌شود.به این ترتیب، برای کمک به کاهش اثرات بی‌پایان بودن در خانه، دانش‌آموزان با کلاس هایی آشنا شدند که متشکل از گروه‌های کوچک‌تری از دانش‌آموزان است و این فرصت را برای آنها فراهم می‌کند تا در طول کلاس‌ها به طور مختصر با همسالان خود تعامل داشته باشند یا با همسالان خود هم فکری کنند.

تأثیر کلاس های آنلاین بر سلامت جسمانی

  • تمرکز روی صفحه نمایش فشار روی چشم ها را افزایش داده و منجر به سردردهای شدید می شود.این نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای معلمان نیز اتفاق افتاده است.
  • نشستن مداوم باعث نگرانی در مورد وزن نیز شده است.
  • آموزش مجازی به طور شگفت انگیزی منجر به کمبود ویتامین D شده است.کمبود نور خورشید، رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش منجر به مشکلاتی بیش از حد انتظار می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *