لیستی از اسباب بازی‌ های مناسب کودکان

لیستی از اسباب بازی‌ های مناسب کودکان

لیستی از مهم‌‍ ترین اسباب بازی‌ های مناسب کودکان

دغدغه بسیاری از والدین خرید و انتخاب اسباب بازی‌ های مناسب با سن و جنسیت کودک‌شان می‌باشد. اسباب‌بازی‌ ها باید علاوه بر ایمن بودن، توانایی ارتقا تفکر و پرورش ذهنی کودکان را هم داشته باشند. اسباب‌بازی‌ ها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند، که کودکان وقت بسیار زیادی را با آنها صرف می‌کنند و برای گذراندن اوقات خود به آنها نیاز دارند.

بهتر است والدین هنگام مراجعه به اسباب بازی فروشی‌ها با کمک خواستن از فروشنده، بهترین و مناسب‌ترین اسباب بازی برای کودک خود انتخاب کنند. زیرا آنها علاوه بر تجربه بسیار بالا در فروش اسباب بازی‌ها، به شما در انتخاب وسیله بازی مناسب کمک خواهند کرد. کودکان به وسیله همین اسباب بازی‌ ها بسیاری از مهارت‌ های مورد نیاز و ضروری زندگی را یاد می‌گیرند و توسط آنها توانایی خود را افزایش می‌دهند. در این پست قرار است به بررسی لیستی از اسباب بازی‌ های مناسب کودکان بپردازیم و آنها را از نظر مناسب بودنشان تحلیل کنیم و این پست را از دست ندهید.

مهم‌ترین اسباب بازی‌ های کودکان

وقتی به فروشگاه اسباب بازی در بوشهر حتی سری زده باشید، یا از پشت ویترین اسباب بازی‌ ها را نگاه کرده باشید، قطعا آنها در انواع طرح‌ها می‌بینید. اما از نظر روانشناسی، اسباب‌بازی‌ که جسم و ذهن کودک را درگیر کند، بهترین اسباب بازی می‌باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، اگر هنگام بازی، بچه‌ها یا کودکان ذهن و جسم خود را هر دو  را به کار گیرند، توانایی یادگیری و کسب مهارت آنها بالاتر می‌رود. پس در ادامه به معرفی بهترین اسباب بازی‌ها می‌پردازیم.

اسباب بازی ورزشی

با خرید دوچرخه، تفنگ و اسکوتر از مغازه‌ های اسباب بازی فروشی در راستای افزایش فعالیت بدنی کودکان قدمی مهم برداشته‌اید. زیرا با روی کار آمدن بازی‌ های رایانه‌ای و تکنولوژی‌ های همانند تبلت و غیره دیگر فعالیت کودکتان خیلی کمتر شده و آنها تمایل دارند، وقت بیشتری را صرف نشستن پای بازی‌ های رایانه‌ای کنند. اما با خرید این وسایل ورزشی حرکت جسمانی کودک را افزایش داده و همچنین فعالیت‌ های بدنی آنها را هدفمندتر می‌کنید. پس به هیچ عنوان از حرکت جسمانی کودکتان غافل نشوید.

لیستی از اسباب بازی‌ های مناسب کودکان

عروسک

یکی دیگر از اسباب بازی‌ هایی که در کشورمان بسیار مورد استقبال کودکان به خصوص دختر بچه‌ها قرار گرفته است، عروسک‌ها می‌باشند. این عروسک‌ها علاوه بر برند های خارجی در تولید داخلی هم بسیار موفق عمل کرده‌اند، از جمله عروسک‌های تولید داخلی که محبوبیت ویژه‌ای در بین کودکان پیدا کرده است، عروسک‌های دارا و سارا می‌باشند. این عروسک‌ها در بسیاری از فروشگاه‌ های عروسک فروشی در بوشهر به فراوانی در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

عروسک‌ها به شکل کودک یا حیوان تولید می‌گردند، که موجب افزایش رشد شخصیت کودک می‌شود. همچنین به دلیل صحبت کردن با عروسک‌ها مهارت برقراری ارتباط تقویت می‌گردد. از دیگر مزیت‌ های بازی با عروسک را می‌توان به القای حس آرامش و نترسیدن از حیوانات اشاره کرده است. زیرا کودکان از بسیاری از حیوانات می‌ترسند. اما این امر موجب می‌گردد ترس آنها از حیوانات بریزد.

عروسک پولیشی

ماشین اسباب بازی

بسیاری از کودکان به خصوص پسر بچه‌ها علاقه شدیدی به ماشین‌ها به خصوص ماشین‌های سبک، سنگین، هواپیما و موتورسیکلت دارند. بسیاری از کودکان به محض مشاهده حرکت خودروها در کوچه و خیابان تمایل دارند، که آنها هم پشت فرمان خودرو نشسته و ماشین را به حرکت درآورند. به همین دلیل انتخاب ماشین اسباب بازی برقی و کوچک یکی از علایق آنهاست. از نظر اسباب بازی بوشهر، ماشین اسباب بازی به کودک حس راننده بودن را القا می‌کند. به همین ترتیب قوه تخیل کودک را تقویت می‌گرداند. ماشین بازی یک کار عملی است نه فکری، در نتیجه کودک با حرکت دست مسیر ماشین را مشخص کرده و آن را هدایت می‌کند.

بازی‌ های فکری

بسیاری از والدین تصور می‌کنند، که اسباب بازی‌ها فقط شامل عروسک و ماشین و دیگر اقلامی است که با جسم کودک در ارتباط هستند، اما ما به شما بازی‌ های فکری را پیشنهاد می‌دهیم. این اسباب بازی‌ها شامل بازی‌ های سازه‌ای، شطرنج و هزار خانه می‌باشد. کلا هر بازی که فکر کودک دلبندتان را همانند، پازل‌ ها برای مرتب کردن آن درگیر کند، بازی فکری به حساب می‌آید.

اسباب بازی‌ های فکری دارای یک سری مزایا می‌باشند که این مزایا عبارتند از کمک به رشد ذهنی کودک، تقویت قوه تخیل کودک و تقویت مهارت اجتماعی کودک به دلیل چند نفره بازی کردن، با تمام این اوصاف شما به راحتی می‌توانید بهترین بازی فکری را از اسباب بازی فروشی‌ های معتبر خریداری نمایید.

کاردستی‌ های زیبا

یکی دیگر از اسباب بازی‌ هایی که جایگاه بسیار ویژه‌ای در میان کودکان پیدا کرده است، کاردستی‌ها می‌باشند. اصولاً کودکان با استفاده از کاردستی‌ها، سازه‌ های دست خود را به نمایش می‌گذارند. کودکان به کمک کاردستی‌ها توانایی ذهنی و جسمی خود را آزمایش می‌کنند. در بسیاری از عروسک فروشی‌ های زیبای بوشهر لوازم و تجهیزات کاردستی‌ها به راحتی در دسترس می‌باشند. از مزایای برتر این نوع بازی می‌توان به برقراری هماهنگی بین دست و ذهن کودک، افزایش مهارت‌ های اجتماعی کودک، تقویت مهارت تصمیم گیری در ساخت کاردستی‌ها اشاره کرد.

کلام آخر

با ارائه اسباب‌بازی‌ های مناسب شما می‌توانید متناسب با سن و جنس کودکتان بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین با استفاده از این مقاله شما می‌توانید، محصول یا بازی مورد نظر خود را میان نمونه‌ های معرفی شده در این مقاله انتخاب نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *