انواع عروسک پولیشی

عروسک پولیشی و فواید بازی با آن

مقدمه

کودکان اصولاً برای گذراندن اوقات خود و سرگرم شدن نیاز به اسباب بازی‌هایی دارند که همیشه همراهشان بوده و تصورات ذهنی آنها را مملو از شادی کند. اسباب‌بازی‌های دنیای امروزه بسیار پیشرفته و مدرن شده‌اند. اما هنوز عروسک‌ها یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌ها به خصوص در بین دختر بچه‌ها شناخته می‌شوند.

عروسک فروشی در بوشهر به دلیل تقاضای بالای کودکان و خرید والدین رونق چشمگیری پیدا کرده است. شما وقتی برای کودک دلبندتان اسباب بازی یا عروسکی خریداری می‌کنید، حتماً باید به جنس و مدل و طرح آن دقت ویژه‌ای داشته باشد. با این فکر که قرار است کودکمان چه هدف و نکته‌ای از این اسباب بازی آموزش ببیند، آن را مورد خرید قرار دهید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد عروسک‌های پولیشی و همچنین اسباب بازی‌هایی در این دسته با شما سخن بگوییم.

عروسک پولیشی

عروسک پولیشی چیست

واژه یا لغت پولیشی که در بین افراد رواج پیدا کرده، یک لغت  اشتباه و نادرست می‌باشد. زیرا واژه‌ی پلاشی از نظر لغت درست است. پلاشی به معنای جنس  پرزدار و مخملی می‌باشد که در تولید و ساخت عروسک‌ها به کار برده می‌شود. این عروسک‌ها مناسب همه رده‌های سنی کودکان هستند و به  کمک آن می‌توانند ساعت‌های سرگرم کننده‌ای را برای آنها رقم بزنند. شما با بازدید از مغازه‌های اسلایم فروشی در بوشهر می‌توانید علاوه بر اسباب بازی‌های مهیج، اسلایمی با رنگ جذاب و ژلاتینه‌ای برای فرزندتان خریداری نمایید. عروسک‌هایی که بچه‌ها با آن می‌خوابند، صحبت می‌کنند و آن را یکی از اعضای خانواده خود می‌دانند، باید از بهترین نوع و جنس انتخاب گردد.

انواع عروسک پولیشی

عروسک‌های پولیشی موجود در عروسک فروشی‌های بوشهر در سایز و شکل‌های متفاوتی به مشتریان عرضه می‌گردند. عروسک‌های پولیشی هم از این قاعده مستثنی نیستند. زیرا عروسک‌های پولیشی بر اساس شکل و ظاهرشان طبقه بندی می‌گردند. یکی از معروف‌ترین نوع عروسک پولیشی عروسک خرسی است، که از آن به نام‌های خرس تدی یا تدی خرس خریداری می‌شود.

عروسک پولیشی و فواید بازی با آن

 از این عروسک اصولاً برای جاسوئیچی یا تزیین اتاق مورد استفاده قرار می‌دهند. به غیر از عروسک خرس تدی، عروسک‌های پولیشی مانند عروسک سگ و عروسک گربه هم موجود می‌باشد، که علایق  بچه‌ها نسبت به  اسباب بازی‌ها متفاوت است. عده‌ای از کودکان جنس‌های پشمی یا پرزدار را می‌پسندند. عده‌ای دیگر عروسک‌های خمیری یا اسباب‌بازی‌های ژلاتینی همانند اسلایم‌ها را می‌پسندند. پس برای تهیه اسلایم‌ها می‌توانید به اسلایم فروشی‌های بوشهر مراجعه کرده و آنها را در انواع طرح‌ها خریداری نمایید.

فواید بازی با عروسک پولیشی

همه‌ی عروسک‌ها نقش بسزایی در یادگیری بسیاری از مهارت‌ها به کودکان ایفا می‌کنند. اما انواع عروسک پولیشی از یکسری فواید برخوردارند، که در ادامه به طور مختصر به آن می‌پردازیم.

  • به وجود آوردن حس آرامش

دنیای اطراف کودک ممکن است، دنیای پر از استرس و جنجال باشد. اما هرگاه عروسک پولیشی خود را در آغوش کشیده و آن را لمس می‌کند، لطافت و نرمی عروسک به آن حس آرامش را القا کرده و تمام استرس روزمره را از بین می‌برد.

  • آسیب پذیر نبودن عروسک‌های پولیشی

اصولاً وقتی به فروشگاه‌های فروش عروسک‌های زیبا در بوشهر مراجعه می‌کنید، فروشنده از شما خواهش می‌کند، که به آرامی با عروسک‌ها برخورد کرده که مبادا ضربه ببیند. عروسک‌های پولیشی از جنسی برخوردارند که هر چقدر کودک آن را زمین بزند یا بی احتیاطی در نگهداری داشته باشد، به هیچ عنوان قابل شکستن و خورد شدن نیستند. نهایتاً در اثر فشار زیاد پاره می‌شود که با نخ و سوزن قابل دوختن هستندhv.

  • تقویت مهارت زبانی کودک

اگر توجه کرده باشید به محض خرید عروسک از گالری عروسک‌های پولیشی فروشی بوشهر، کودک از همان جا شروع به برقراری ارتباط با عروس کرده و سخن کلامی خود را آغاز می‌کند. از حس ابراز محبت به آن گرفته تا اینکه بسیاری از گفت‌وگوها را با آن آغاز کرده، پس این عروسک‌ها باعث می‌شوند به عنوان یک همدم با کودک ارتباط داشته باشند.

تقویت مهارت زبانی کودک

  • آموزش مهارت‌های اجتماعی

عروسک‌های پولیشی این امکان را به فرزند یا کودک دلبندتان می‌دهد، تا به صورت تخیل سازی با آنها رفتار کنند. یعنی با عروسک به عنوان بچه خود، خواهر و برادر خود ارتباط برقرار کرده با هم غذا می‌خورند، به عروسک محبت می‌کند. کودک در روند بازی کردن بسیاری از مهارت‌ها را هنگام آموزش به عروسک خود به راحتی یاد می‌گیرد. به همین دلیل هروقت در فروشگاه‌ها یا مغازه‌های اسلایم فروشی‌های بوشهر با عروسک‌های پولیشی مواجه می‌شوید، بهتر است نسبت به جنسیت کودکان و سن آن برای خرید عروسک، حتماً از فروشنده مشورتی بخواهید. زیرا تجربه‌ی او در این حالت بیشتر از شما خواهد بود.

  • یادگیری جدا شدن از پدر و مادر

اکثر کودکان نگران این موضوع هستند که از پدر و مادر خود جدا شوند و به همین دلیل به طور مدام به آنها چسبیده‌اند. عروسک‌های پولیشی توانسته اند تا حدی این ترس و استرس را کاهش داده یا از بین ببرد. زیرا  وجود عروسک در کنار بچه‌ها این اجازه را به آنها می‌دهد تا عزت  نفس خود را حفظ کرده و کودک احساس شاد بودن و امنیت کند و  با دور شدن پدر و مادر یا ناراحت نمی‌شود.

سخن نهایی

در این مقاله تلاش کرده که نقش انواع عروسک پولیشی را در زندگی فرزند دلبندتان مورد بررسی قرار دهیم. با بررسی به اهمیت نقش آنها شما کمک بزرگی را در انتخاب نوع عروسک و جنس آنها خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *